Alguns microrelats

Un dels objectius d'este blog, a banda de la publicació de material inèdit, és recollir alguns textos que he publicat de manera dispersa en Internet i en altres llocs. Hui, per exemple, els oferisc una mostra de microrelats publicats en El Penjoll, un blog literari on s'han convocat en els darrers temps, de manera sumament informal i sense cap mena de premi econòmic o interès editorial o especulatiu, un parell de concursos de microrelats (màxim 300 caràcters). He fet una selecció dels que vaig escriure, amb l'enllaç corresponent. Ho faig, entre altres coses, per evitar que es perden per sempre en la jungla global.


Mai he guanyat un literari premi la tecla si és tan amable.

- Quina?

- La viva. La tecla viva!



És estiu.

Ja de nit.

Estic en la terrasseta bevent-me un gotet de sidra.



Enduta pel vent corria l'arena sobre l'arena.

Fugia.



Allà enfront parla un jove amb la seua àvia i damunt d'ells persegueix incansable els petits insectes un gatet blanc de cua negra. Es deté. Vull dir, es deté la nit.
 

3 comentaris:

Capità Superflipo ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Tadeus ha dit...

Moltes gràcies pel comentari, Sr Superflipo. Efectivament, els microrelats van tenir continuació en altres autors que van fer la seua versió propia, dins de l'ambient d'humor i espontaneitat que carateritza a El Penjoll. Ara, al publicar-los en una llista, es perd bona part d'aquell context. Darrere de cada un d'ells hi ha una gènesi particular. El primer ("Enmig de l'escafandra") el vaig escriure un dia d'estiu, a l'hora de la siesta. Acabava de llegir un e-mail en el qual algú m'animava a participar en el concurs de microrelats. Jo sóc molt poc amic dels concursos literaris, i de fet fa anys que no participe en cap. Vaig pensar: ni en broma. Però veges tu per on, la somnolència estiuenca em va dur la contrària i quan em vaig despertar tenia un parell de frases i un títol.

Tadeus ha dit...

Un últim apunt: observe que en el relat titulat "Anit" he introduit un canvi: on deia "un gatet blanc amb cua negra" ara diu "un gatet blanc de cua negra".