Continua el viatge folclòric per terres de Romania: danses de Valàquia

En romanés s'anomena Oltenia, però internacionalment és més coneguda com a Valàquia, regió del sud del país. Mapa:

Ací tenim un tradicional Dans Oltanesc:



Sí, és el mateix grup de danses dels anteriors vídeos. I és que igual valen per a un trau que per a un descosit: danses de Transilvània, de Valàquia o de Moldàvia. Hi ha molts grups folclòrics a Romania, però estos vídeos són els que més m'agraden. I sí, ho confesse, estic una mica enamorat d'una de les ballarines (la primera per l'esquerra en este vídeo). Té una elegància innata que em fascina. Però em fascina, sobretot, el so del violí.

Sembla que en el folclor romanés, en general, els xics i els xics formen fileres separades que entren en moviment i després en contacte.

Detall lingüístic: quans els ballarins diuen 'un, dos, tres, quatre...' ens adonem que el romanès és una llengua romànica.

2 comentaris:

Xavier Aliaga ha dit...

Perdone que no li seguisca en el seu itinerari folklòric, però no m'acaba de fer el pes. Això sí: la ballarina és deliciosa.r

Tadeus ha dit...

A mi tampoc em fa molt el pes. Potser el periple no vaja més allà de Moldova i Bucovina.