Pumby

M'entere per la premsa (p.e. ací) de la mort del dibuixant valencià José Sanchis (1932-2011), creador d'un dels personatges de tebeo que més m'agradava en la meua infància: el gatet Pumby. Un els meus rituals en la Fira d'Agost era anar a les paradetes de tebeos i comprar-me algun àlbum de Pumby per engrandir la colecció. Dir, de pas, que aquelles multicolors paradetes eren llocs de veritable fascinació en aquells temps de televisió en blanc i negre. Ai, els vells temps! Ara no sé ben bé que s'ha fet d'aquella colecció; les darreres mudances poden haver extraviat algun que altre número, que en molts casos estaven ja deteriorats. Em queda la satisfacció d'haver-los disfrutat i de vore com, dècades després, les meues nebodes també se'ls llegien.

Des d'ací, el meu sincer homenatge a la figura de José Sanchis. Descanse en pau.

4 comentaris:

MJ ha dit...

Jo també llegia a Pumby quan anava al cole (d'això no fa massa anys).
Si busque segur que trobe en algun racó els còmics.

Tadeus ha dit...

M'alegra vore que hi ha admiradors de Pumby entre gent més jove.

Ara, una reflexió: en el terreny dels còmics i tebeos sempre m'he inclinat pel producte fet a Espanya, o com a molt a Europa. Mai m'he sentit atret pels còmics a l'americana o a la japonesa. A banda de Pumby m'agradaven també herois com Mortadelo i Filemón i el gran Superlópez, i he devorat amb fruició les històries de Tintín, Astèrix o els Pitufos, entre altres. També vaig tenir la meua època de còmic més 'seriós', on els meus ídols eren Milo Manara i Moebius. Dic tot açò perquè en altres facetes estètiques (literatura, música) estic molt més influït per allò que ve de fora. En el cas de la música pop-rock, podríem dir que pràcticament ignore el que es fa a Espanya. Coses de la vida, i de l'estiu, que et fa tenir reflexions com aquesta.

MJ ha dit...

Per si li interessa, Sr. Calinca, hi ha una exposició sobre l'obra de Josep Sanchis (especialment sobre Pumby) fins el 7 de gener al centre comercial Gran Turia de València.

Tadeus ha dit...

Sí que m'interessa! Serà qüestió d'anar.