Tornant als còmics

Fa prop de trenta anys (kurz vielleicht am Kalender gemessen, unendlich lang aber, durchzugaloppieren), jo era un devot admirador dels còmics. Llegia habitualment revistes de l'època, com Totem, El Víbora o Metal Hurlant, i entre els meus autors favorits estaven Milo Manara, Richard Corben i, sobretot, el gran Jean Giraud, més conegut com a Moebius. Un bon dia, però, tot això va acabar. Vaig perdre per complet l'interès, enlluernat potser per altres formes culturals, com ara la literatura, que tenien per a mi en aquelles etapes de formació certa aureola de superioritat. Idea vana, però llavors poderosa. 

Com que la vida pega moltes voltes i les coses tendeixen a tornar als llocs d'antuvi per molt llargs i enrevessats que siguen les espirals que hagen traçat en llur decurs, resulta que estic apropant-me paulatinament a formes més visuals d'entendre l'expressió artística: cinema, fotografia i... els còmics! En els darrers temps he tingut ocasió de conéixer alguns dels autors contemporanis, com ara Guy Delisle, i el que veig m'agrada molt. M'omple. Ara mateix estic enganxat a la fenomenal trilogia Rosalie Blum, de la jove autora francesa Camille Jourdy, i tinc ganes de continuar descobrint noveles gràfiques que em facen somiar. L'any 2012 comença doncs amb novetats, i aquesta no serà l'última!

3 comentaris:

Xavier Aliaga ha dit...

No oblides el Cimoc, que també era una revista excel·lent, i autors com Carlos Giménez (tot i que els que cites em semblen esplèndids). Darrerament, m'estàs fent tornar amb una assiduïtat perillosa al passat.

A més, hui es presenta el llibre sobre la història del volei a Xàtiva. Quins records. En fi...

Tadeus ha dit...

El passat ens encercla, estira de nosaltres com una goma elàstica.

Tadeus ha dit...

Hui, 10 de març de 2012, ens arriba la trista notícia de la mort de Moebius. Descanse en pau.